Husk at melde afbud

Er du (elev) forhindret i at møde til undervisningen, så beder vi dig om at give din lærer besked om at du ikke kommer - gerne i god tid. Undervisningen efterlæses ikke.

Hvis din lærer er forhindret i at undervise, bestræber vi os på at give dig besked om aflysningen i god tid. Undervisningen efterlæses, dog ikke i tilfælde af sygdom eller omsorgsdag/seniordag.

Læreren kan aflyse op til tre gange uden refusion i brugerbetalingen, to gange ved holdundervisning. Aflysninger ud over disse efterlæses eller refunderes. Bemærk også at eleverne deltager gratis i andre aktiviteter.

Ved sæsonafslutningen bliver der opgjort om der er balance mellem de lovede antal undervisningsgange og elevbetalingen. Er der opkrævet mere elevbetaling end vi har kunnet yde undervisning for, sker der sædvanligvis en tilbagebetaling efter gældende retningslinjer.

Når du vil melde dig ud eller stoppe til et fag

Udmeldelse / framelding skal ALTID meddeles SKRIFTLIGT til musikskolens kontor på mail: musikskolen@sonderborg.dk

Når du tilmelder dig et fag i musikskolen tilmelder du dig for en hel sæson ad gangen. Det er dog muligt at melde sig ud ved udgangen af en måned, mod at betale for de efterfølgende to måneder.

Det vil sige, hvis du ønsker at melde dig ud i januar, så skal du gøre dette inden d. 31.1., og så betaler du efterfølgende for februar og marts. I betalingsperioden er eleven selvfølgelig velkommen til at komme til undervisning.

NB! Kun skriftlige udmeldelser, som vi efterfølgende bekræfter at have modtaget, er gældende. Det er altså ikke nok at give din lærer besked om, at du ønsker at stoppe!

Når du har tilmeldt dig

Når vi kan tilbyde en undervisningsplads giver vi dig besked via e-mail. Husk derfor altid at holde din e-mail adresse opdateret under elev-login.

Elever tildeles plads efter følgende prioritering:

• Igangværende elever, der gentilmeldes en ny sæson
  • Igangværende elever, der ønsker instrument- eller lærerskifte
  • Elever, der har haft orlov fx pga. efterskole, og som er tilbage igen
  • Nye elever på ventelisten efter "dato for tilmelding"

Desuden spiller det en rolle, hvor du bor, da vi ikke har lige mange pladser på alle skoler.

Elever, der har været tilmeldt en musikskole i en anden kommune, kan optages ved tilflytning, så snart der er en ledig plads.