21-05-2022 kl. 11:00

Dansk Tysk Musikskoledag

Lørdag d. 21. maj kl. 11-16 er der musik overalt i Sønderborg by og langs hele havnefronten. Dansk-Tysk Musikskoledag afholdes for 10. gang og i år er Sønderborg Musikskole vært.

Der spilles musik på intet mindre end 12 scener leveret af omkring 1000 musikskoleelever og 120 orkestre. Eleverne kommer fra de syv musikskoler i Sønderborg, Aabenraa, Haderslev, Tønder, Flensborg, Slesvig og Husum.

Temaet for dette års Dansk-Tysk Musikskoledag er Tour de France, som for første gang kommer til Danmark, hvor der køres tre etaper. Den sidste etape afsluttes i Sønderborg og det varmer vi op til ved musikskoledagen d. 21. maj.

Publikum til dette års Dansk Tysk musikskoledag i Sønderborg kan opleve musik spillet på cykel, cykler bygget om til instrumenter og ikke mindst fransk musik spillet på alverdens instrumenter af alverdens orkestre. Gul er sikkert heller ikke en farve du kan undgå at se på dagen.

Vi spiller musik i alle genre i hhv. Mariekirken, Multikulturhuset, Slottet, Søndertorv, Nørre torv, Rådhustorvet og ved den Spanske Trappe.  Vi glæder os til at se en masse publikummer til en festlig dag.

Program og information kan findes på http://dansktyskmusikskoledag.dk