Harpe

Harpen er et af verdens ældste instrumenter og den er i dag tæt på sin oprindelige form. På Musikskolen spiller vi på en keltisk harpe med 34 strenge, hvor du kan lære den grundlæggende teknik for alle typer af harper både de store koncertharper, som bliver brugt i symfoniorkestre, og de små irske- eller keltiske harper. Du lærer at spille efter noder og kommer til at spille sammen med andre instrumenter fx blokfløjte eller violin. Vi spiller folkemusik fra mange lande, men også sange og melodier, du kender fra film. Du kan leje en harpe fra musikskolen og øve dig hjemme. Den kan ligge på bagsædet i de fleste biler.

Du kan lære at spille harpe på Sønderborg Musikskole. Se vores prisliste her