Performance Akademi Sønderborg

Er du vild med film, dans og teater? ...så er PAS eller Junior-PAS noget for dig!

Performance Akademi Sønderborg (PAS) er dansetræning, dramatisk træning, filmskuespil og filmproduktion. Vi følger studieordningen for de scenekunstneriske grundkurser (SGK).

Junior-PAS er for dig, der er 9-12 år og PAS er for unge i alderen 13-22 år.

Tilmeld dig Junior-PAS eller PAS her

Se vores priser under fanen PAS her

Undervisningen foregår på Musikskolen, Skovvej 16 i Sønderborg. Sæsonen starter mandag d. 21. august 2023:

• Junior PAS (9-12 år) har undervisning mandag kl. 15:45-17:00 (75 min. i 36 uger)
  • PAS hold 1a (13 år) har undervisning mandag kl. 16:30-18:30 (120 min. i 36 uger)
  • PAS hold 1b (14 år) har undervisning mandag kl. 17-19 (120 min i 36 uger)
  • PAS hold 2 (15-22 år) har undervisning mandag kl. 18-20 (120 min. i 36 uger)

Du skal regne med at afsætte nogle weekender i løbet af sæsonen, da der kommer til at være en masse spændende arrangementer (bl.a. forestillinger, filmoptagelser og studieture).

Optagelsesprøve, når du er fyldt 15 år

For at komme med som elev i Performance Akademi Sønderborg (PAS), skal du:

• være mellem 13-22 år
  • have evner for dans, teater og/eller film
  • bestå optagelsesprøven til PAS, hvis du er fyldt 15 år

Vil du være en del af PAS-holdet, så tilmeld dig optagelsesprøven ved at sende en mail til Marianne Nielsen på mmnl@sonderborg.dk Ring evt. til Marianne på tlf. 26 85 51 83, hvis du har spørgsmål.

NB! Der er ikke optagelsesprøve til Junior PAS eller hvis du er under 15 år.

Sådan foregår optagelsesprøven:

Du skal fremføre en tekst, monolog eller dialog
Teksten, monologen, dialogen, digtet eller historien må max vare 3 min. (Hvis det er en dialog, skal du selv medbringe en ven eller lign., der siger de øvrige replikker)

Du skal synge en sang
Du skal synge en sang med eller uden akkompagnement. Medbring gerne mobil/iPod/iPad/computer eller cd med musikken. Hvis du ønsker akkompagnement, er det vigtigt at du sender titlen på sangen til Marianne mmnl@sonderborg.dk i god tid inden.

Du skal danse
A) Du fremfører selv en dans, som du har øvet hjemmefra. Du medbringer selv musik på mobil/IPod /Ipad/computer eller cd. Dansen må max vare 3 min. Den må også være kortere.
B) Vi sørger for at en danselærer (koreograf) viser en koreografi på stedet. Vær derfor hensigtsmæssigt og kropsnært påklædt.