01-12-2022 kl. 19:00

MGK turnekoncert og åbent hus

19 af områdets dygtigste og talentfulde musiske unge mennesker tager på turné rundt i landsdelen. De unge talenter kommer fra MGK-Syd/Sønderborg, hvor de er i gang med et 3-årigt musikforløb, som skal forberede dem til at søge op på en videregående musikuddannelse. MGK er et statsfinansieret musikforløb for særlig talentfulde unge musikere. Eleverne har alle bestået MGK-optagelsesprøven og bruger nu 3 år af deres liv til at dygtiggøre sig på deres instrument. De unge mennesker lever alle med drømmen om engang at blive professionelle musikere eller musikundervisere.

Eleverne har gennem de sidste par måneder arbejdet på at sætte årets turnéprogram sammen, og er nu klar til at drage rundt i landsdelen og spille.

Koncerten bliver afviklet som ét lang sammenhængende stykke musik. Publikum bliver taget med på en musikalsk rejse igennem tid og genrer, lige fra hårdt swingende jazz til funk, pop og musik af de store klassiske mestre.

MGK-Syd/Sønderborg tager på turné i dagene 29. november til 1. december hvor de spiller i alt 5 koncerter. Turnéen begynder tirsdag den 29. november, hvor eleverne spiller på Hoptrup Efterskole kl. 19.30. Dagen efter er der to koncerter. Første koncert er på Aabenraa Statsskole, og aftenens koncert kl. 19.00 foregår på Lunderskov Efterskole. Torsdag drager turnébussen mod Alssundgymnasiet i Sønderborg hvor eleverne spiller torsdag middag.

Åbent hus på MGK-syd Sønderborg
Torsdag aften den 1. december er turnéen nået retur til musikskolen i Sønderborg, hvor MGK har hjemme til daglig. Her vil eleverne give det sidste de har i sig, for at give publikum en rigtig flot og alsidig koncertoplevelse.
Koncerten på Sønderborg Musikskole, som ligger på Skovvej 16 i Sønderborg, begynder kl. 19.00. Koncerten offentlig og samtidig er der også åbent hus arrangement, hvor interesserede kan komme og høre om MGK, hvad det betyder, indebærer og hvad det giver én af muligheder for at gøre musik til sin levevej. Der er naturligvis fri entré til koncerten.