Klarinet

Klarinetten tilhører træblæserne. Det er en uhyre anvendeligt instrument i alle musikalske stilarter. Det være sig pop, jazz eller den klassiske musik. Klarinetten har i mange orkestre samme funktion som violinen i et symfoniorkester, hvor den bærer melodistemmen med orkestret som akkompagnatør. Klarinettens og saxofonens blæseteknik er den samme, så det vil for de fleste elever ligge lige for at få en saxofon som andet instrument på et tidspunkt. Der findes flere slags klarinetter. Musikskolens klarinetter er som regel Bb-klarinetter, men de findes også i f. eks. A og i C. Altklarinetten er et større instrument, og derudover findes også en basklarinet.

Du kan lære at spille klarinet på Sønderborg Musikskole. Se vores prisliste her

Lærere